FAQ

Bekijk hier de meest gestelde vragen!

Wat betekent MUIS Software?

MUIS is een afkorting voor Multi User Information Systems.

Hoelang bestaat MUIS Software al?

MUIS Software is in 1984 opgericht, dus bestaat al ruim dertig jaar.

Waar worden de producten van MUIS Software gemaakt?

Al onze producten worden geheel in eigen huis (in Nederland dus) ontwikkeld door onze eigen softwareontwikkelaars.

Is MUIS Software gecertificeerd?

Ja, wij vinden het heel belangrijk om onze software regelmatig door externe auditors te laten certificeren. Zo hebben wij zowel het BDO-certificaat als (recentelijk nog) het SRA-certificaat in ontvangst mogen nemen.

Wat is de visie van MUIS Software?

De visie van MUIS Software is om een onderneming in staat te stellen met minimale inspanning haar administratieve processen op efficiënte wijze te voeren, waarbij de slimme software van MUIS Software de ondernemer proactief informeert over de actuele stand van de onderneming op financieel, commercieel en logistiek vlak.

Hoe kom ik in contact met MUIS Software?

Je kunt in contact komen met MUIS Software door te bellen naar 0251-241641 of te e-mailen naar info@muis.nl, administratie@muis.nl, verkoop@muis.nl, marketing@muis.nl of support@muis.nl. Uiteraard ben je ook van harte welkom om een kop koffie te drinken op ons kantoor aan De Trompet 2880, 1967 DD, Heemskerk.

Hoelang loopt mijn abonnement?

Je abonnement loopt per jaar en wordt automatisch verlengd.

Kan ik een maandabonnement afnemen?

Nee, MUIS Software werkt alleen met jaarcontracten. Hierdoor krijg je de beste prijs!

Moet ik mijn factuur zelf overmaken?

Nee, dit is niet nodig. Voor iMUIS Online abonnementen werken wij altijd met een automatische incasso.

Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?

Je kunt je factuur ongeveer een week voordat je nieuwe contractjaar in gaat verwachten.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Je kunt hier de algemene voorwaarden vinden.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Je kunt je abonnement schriftelijk opzeggen per aangetekende brief of per e-mail naar administratie@muis.nl. De opzegging dient drie maanden voor het aflopen van het contract bij ons kenbaar te worden gemaakt. Je ontvangt altijd een bevestigingse-mail van de opzegging met daarin de datum per wanneer het abonnement wordt stopgezet.

Ik stap over naar een andere accountant. Wat kan ik doen?

Je kunt ervoor kiezen om je iMUIS Online abonnement mee te nemen naar je nieuwe accountant. Als je zelf de betaler bent van het iMUIS Online abonnement, zet MUIS Software het contract voor je om. Als je accountant betaalt voor het abonnement, kun je eenvoudig een eigen abonnement afsluiten bij MUIS Software of je nieuwe accountant.

Hoe gaat dit in zijn werk?

  1. Dien je verzoek in via het overstapformulier
  2. Verstuur de back-up van je administratie naar verkoop@muis.nl of je voorgaande accountant geeft toestemming aan MUIS Software om in te loggen.
  3. Indien je nieuwe accountant nog niet werkt met iMUIS Online, kunnen zij een gratis accountancy omgeving aanvragen.
  4. Voor de eventuele kosten krijg je een offerte toegestuurd. Deze dien je ondertekend te retourneren.

Wat wordt er overgezet?

Je volledig administratie met alle jaren en mutaties worden voor je overgezet!

In welke talen is iMUIS Online verkrijgbaar?

iMUIS Online is standaard beschikbaar in het Nederlands en Engels.

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuw softwarepakket, kan MUIS Software mij hierbij van dienst zijn?

Onze verkoopadviseurs kunnen je alles vertellen over de diverse functionaliteiten van iMUIS Online. Bel naar 0251-241641 (optie) of stuur een e-mail naar verkoop@muis.nl.

Waarom kies ik voor iMUIS Online?

iMUIS Online heeft een goede prijs-kwaliteitsverhouding. De software is zeer gebruiksvriendelijk, innovatief en passend voor iedere onderneming. Voor de kleine ondernemers bestaat zelfs de mogelijkheid om gratis te factureren met Spitsfactuur.

Kan ik de software eerst uitproberen?

Natuurlijk! Op deze pagina kun je een gratis demoaccount aanvragen. In dit account beschik je over een fictieve administratie waarin je alle functies kunt uitproberen.

Waar kan ik me aanmelden?

Je kunt je aanmelden via je accountant of rechtstreeks via MUIS Software. Ga hier naar de bestelpagina van MUIS Software. 

Welke modules heb ik nodig?

De benodigde modules hangen af van de soort onderneming, de grootte van de onderneming en de behoefte. Een verkoopadviseur helpt je graag bij de keuze voor het juiste abonnement. Bel naar 0251-241641 (optie 1) of mail naar verkoop@muis.nl.

Kan ik mijn abonnement op een later moment uitbreiden?

Je kunt je abonnement op elk moment uitbreiden. Dit doe je door in je iMUIS Online omgeving te gaan naar Beheer > Mijn abonnement uitbreiden. Je krijgt dan automatisch een aanmeldformulier toegezonden.

Hoe kan ik mijn huidige pakket zo snel mogelijk omzetten naar iMUIS Online?

Je kunt je administratie laten converteren door MUIS Software. Dit gebeurt door middel van een auditfile. Een auditfile heeft de extensie .XAF (bij voorkeur versie 3.0 of hoger). Wij ontvangen ter controle graag een kolommenbalans van het desbetreffende jaar.

Biedt mijn accountant iMUIS Online aan?

Via de zoekfunctie op deze pagina vind je een landkaart met accountants die iMUIS Online al aanbieden. Hier kun je zoeken op de naam van je accountant.

Welke accountant bij mij in de buurt heeft ervaring met iMUIS Online?

Via de zoekfunctie op deze pagina vind je een landkaart met accountants die iMUIS Online al aanbieden.

Hoe wissel ik van accountant met behoud van iMUIS Online?

Je iMUIS Online abonnement, inclusief je administratie, kan volledig overgezet worden naar je nieuwe accountant. Hierdoor dient je administratie (eventueel) omgezet te worden. Neem hiervoor contact op met de verkoopafdeling door te bellen naar 0251-241641 (optie 1) of door te e-mailen naar verkoop@muis.nl.

Ik werk bij of ben eigenaar van een accountants- of administratiekantoor. Kan ik iMUIS Online ook aanbieden?

Ja, speciaal voor accountants- en administratiekantoren bieden wij het gratis starterspakket aan. Hiermee kun je efficiënt samenwerken met je klanten. Vraag het gratis starterspakket hier aan.

Waar meld ik mijn klanten aan?

Log in met gebruiker ‘beheer’. Ga vervolgens naar Beheer > Gebruikersbeheer > Kies voor Nieuw [CTRL+N] en vul de gegevens in van je klant. Je klant krijgt automatisch het aanmeldformulier toegezonden.

Kan mijn (nieuwe) medewerker ook toegang krijgen tot iMUIS Online?

Ja zeker! Binnen iMUIS Online kun je medewerkersaccounts aanvragen. Dit gaat op dezelfde manier als het aanmelden van een klant. Het verschil is dat je tijdens het aanmelden aangeeft dat het een medewerker betreft.

Log in mer gebruiker ‘beheer’. Ga vervolgens naar Beheer > Gebruikersbeheer > Kies voor Nieuw [CTRL+N] en vul de gegevens van je bedrijf in. Je krijgt automatisch het aanmeldformulier toegezonden.

Hoe kan MUIS Software mij helpen om mijn klanten te overtuigen van iMUIS Online?

MUIS Software kan samen met jou bijeenkomsten organiseren om medewerkers en klanten te informeren. Daarnaast kunnen wij sessies via het internet inplannen. Neem hiervoor contact op met onze verkoopadviseurs door te bellen naar 0251-241641 optie 1 of door te e-mailen naar verkoop@muis.nl.

Hoe veel administraties kan ik verwerken met iMUIS Online?

Met je iMUIS Online abonnement kun je standaard twee administraties verwerken. Uiteraard kun je dit uitbreiden zodat je al je administraties eenvoudig en op dezelfde wijze kunt verwerken. Neem hiervoor contact op met onze verkoopafdeling door te bellen naar 0251-241641 (optie 1) of door te e-mailen naar verkoop@muis.nl.

Is Spitsfactuur écht gratis?

Ja, Spitsfactuur is écht gratis. Klik hier om direct gratis te starten met elektronisch factureren!

Hoe installeer ik iMUIS (Online)?

Download één van de installatiehandleidingen om iMUIS (Online) te installeren.

Waar vind ik de release notes?

De release notes kun je hier vinden.

Waar vind ik de helppagina (productinhoudelijke informatie over iMUIS Online)?

De helppagina kun je hier vinden.

Waar kan ik inloggen op iMUIS Online?

Dit is afhankelijk van je abonnement. Bij wie heb je dit afgesloten?

In het geval dat je abonnement rechtstreeks bij MUIS Software is afgesloten, kun je direct inloggen via de loginbutton op onze homepage. Je logt hier in.

Indien je werkt via een administratie- of accountantskantoor, log je in op hun website of domein. Bijvoorbeeld: www.imuisonline.com/domeinnaam

Ik weet mijn wachtwoord niet meer. Wat moet ik doen?

Je kunt altijd een nieuw wachtwoord laten genereren door bij het inlogscherm te klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’. Je nieuwe wachtwoord ontvang je dan per e-mail.

In het geval dat de volgende melding ‘Wegens een instelling is het voor u niet mogelijk om een nieuw wachtwoord aan te vragen’ optreedt, neem dan contact op met je accountant of intermediair.

Mijn dashboardmenu is ineens anders (ik zie minder items). Hoe kan dat?

Mogelijk heb je iMUIS Online opgestart via een webbrowser die niet wordt ondersteund (Firefox of Opera). Open iMUIS Online in Microsoft Edge, Internet Explorer, Google Chrome of Safari.

Hoe kan ik aan de bewaarplicht van de Belastingdienst voldoen?

Als je niet meer hoeft te werken in je administratie, bijvoorbeeld omdat je dit volledig hebt uitbesteed aan een accountant, kun je de kijkfunctie afnemen. Met de kijkfunctie heb je altijd en overal toegang tot je administratie, zelfs met de MUIS LIVE App. Dat is makkelijk!

Hoe begin ik met een nieuw boekjaar?

De factuurnummering voor het nieuwe jaar kun je in iMUIS Online als volgt instellen:

– Ga naar [menu – Financieel – Grootboek – Tabellen – tabel Dagboek];

– Dubbelklik op het dagboek Verkoop;

– Ga naar het veld Laatst Gebruikte Factuur;

– Vul het factuurnummer in waarmee je in het nieuwe jaar wilt starten.

Hoe doe ik de btw-aangifte of ICP-opgave met SBR?

Wat is SBR?
SBR staat voor Standard Business Reporting, een methode voor het samenstellen en aanleveren van financiële berichten.

iMUIS Online instellen voor btw-aangifte in SBR-formaat:

Bekijk de instructievideo of volg onderstaande stappen:

  • Start iMUIS Online
  • Ga naar [menu – Financieel – btw-aangifte – btw-aangifte]
  • Kies de eerste optie om je btw-aangifte met SBR te versturen.
    Klik op [OK]
  • Het scherm “Basisinstellingen van uw btw-aangifte” wordt nu getoond.
  • De volgende velden in dit scherm zijn verplicht om btw-aangifte in SBR-formaat mogelijk te maken:
    • Btw-nummer: dit is het btw-nummer van uw onderneming.
    • Contactpersoon: Nummer, Voorletters, Achternaam en Telefoonnummer (doet u zelf uw aangifte, vul dan hier je eigen gegevens in).
    • Verklaar je akkoord met de voorwaarden voor het gebruik van het MUIS-certificaat. Zet daartoe een vinkje bij “Ik verklaar mij tekenbevoegd en akkoord met de Aanvullende voorwaarden voor gebruikers van het MUIS-certificaat.”
    • Klik op [OK]. Je administratie is nu ingesteld voor de btw-aangifte in SBR-formaat.
  • Aangifte doen
    Er wordt nu een btw-aangifte aangemaakt. Klik vervolgens op de knop [Toon de aangifte voor tijdvak…] Hierna kun je de aangifte nog controleren en eventueel wijzigen. Klik daarna op de knop [Aangifte akkoord]. De aangifte wordt definitief gesteld en in SBR-formaat verzonden naar de Belastingdienst.
  • Voor extra toelichting kunt u gebruik maken van onze Help pagina’s [F1].

Mijn eerste btw-aangifte is halverwege het boekjaar. Hoe doe ik dat?

  • Log in en ga naar menu Financieel – Btw-aangifte – knop Basisinstellingen – knop Wijzig aangiftemethode
  • Selecteer de aangiftemethode “Ik doe de aangifte in eigen beheer…”
  • Keer terug naar de btw-aangifte, maak de eerste btw-aangifte aan en geef deze akkoord
  • Maak net zoveel btw-aangiftes aan totdat je aangeland bent bij de aangifte die verstuurd moet worden
  • Stel nu in de basisinstellingen via wijzig aangiftemethode de aangiftemethode in op “Ik verstuur mijn aangifte in SBR-formaat…”
  • Keer terug naar de btw-aangifte en maak de volgende btw-aangifte aan
  • Deze btw-aangifte zal verstuurd worden via SBR

Hoe kan ik de factuurlay-out aanpassen?

In iMUIS Online kun je via de menu-optie Verkoop – Instellingen uw factuur- of orderbevestiging aanpassen. Je kunt een keuze maken uit negen standaard lay-outs, die je naar eigen wens kunt aanpassen.

Hoe kan het dat UBL-facturen niet worden ontvangen in de administratie?

Controleer s.v.p. de volgende instellingen:
1. Menu Financieel – UBL Cloud – UBL Cloud instellingen – Veld Whitelist
2. De ingestelde gebruiker bij iMUIS Online Systeeminstellingen dient toegang te hebben tot je administratie en de externe verbindingen dienen mogelijk te zijn voor je iMUIS Online omgeving.

Zie menu Beheer > Systeeminstellingen > Systeeminstellingen voor de hoofdgebruiker
Zie menu Beheer > Systeeminstellingen > Externe verbindingen (deze moet op waarde ‘ja’ staan)
Heb je zelf geen rechten hiertoe, neem dan contact op met je systeem- of applicatiebeheerder

Wat zijn de systeemeisen?

De systeemeisen kun je hier vinden.

Welke webbrowsers worden ondersteund door iMUIS Online?

Microsoft Edge, Internet Explorer, Google Chrome en Safari

Kan ik een training krijgen voor iMUIS Online?

Naast het helpmenu van iMUIS Online, kan een consultant je op weg helpen. Bekijk onze consultancypagina voor de mogelijkheden of neem contact op met onze verkoopadviseurs door te bellen naar 0251-241641 (optie 1) of door te e-mailen naar verkoop@muis.nl.

Hoe stel ik de ABN AMRO koppeling in?

Werk je reeds met iMUIS Online, maar nog niet met de module iMUIS Online Bankieren?
Stap 1a: Als je zelf je abonnement kunt uitbreiden:
Ga naar Beheer – Mijn gegevens – Tabblad Abonnement om je te abonneren op de module iMUIS Online Bankieren.

Stap 1b: Als de accountant je abonnement beheert:
Ga naar Beheer – Gebruikersbeheer – Gebruikersbeheer – dubbelklik op de gebruiker – ga naar [Abonnement] om de gebruiker te abonneren op de module iMUIS Online Bankieren.

Na activering van deze module kun je inloggen in je administratie. Selecteer vervolgens het menu Financieel – Telebankieren – Afschriften Inlezen en volg de instructies op het scherm.

Hoe stel ik de Rabobank koppeling in?

Om gebruik te kunnen maken van de RABOBANK-koppeling, heb je het volgende nodig:

  1. iMUIS Online, module Bankieren
  2. Online Bankieren RABOBANK Professional (zakelijk)

Stap 1: Indien je al met iMUIS Online werkt en zelf je abonnement kunt uitbreiden:
Ga naar Beheer – Mijn gegevens – Tabblad Abonnement om je te abonneren op de module iMUIS Online Bankieren. Indien je accountant je abonnement beheert, dient hij dit voor jou aan te vragen. Werk je nog niet met iMUIS Online? Dan kun je je hier of via je accountant aanmelden.

Je krijgt een e-mail van MUIS Software met een orderbevestiging in de bijlage. Indien je deze ondertekend aan ons retourneert, activeren wij de module. Na activering kun je inloggen in je administratie. Selecteer vervolgens het menu Financieel – Bankieren – Afschriften Inlezen en volg de instructies op het scherm.

Rabobank koppeling aanvragen

Stap 2: Ga naar iMUIS Online en log in.

Stap 3: Ga naar Financieel – Bankieren – Tabellen – Bankrekening;
Vul hier je rekeningnummer bij de Rabobank in.

De Rabobank-koppeling bestaat uit Afschriften Inlezen, Betalingen Uitschrijven en Incasso’s Uitschrijven. Voor al deze onderdelen afzonderlijk dien je de betreffende instellingen in de tabel Bankrekening te selecteren. Onderdelen die je niet gebruikt kun je blokkeren.

Stap 4: Ga naar Financieel – Bankieren – Afschriften Inlezen
U bent nu in het beginscherm van Afschriften Inlezen. U kunt zich aanmelden voor de Rabobank-koppeling door op de knop [Nu aanmelden] te klikken;

iMUIS Online stuurt een SMS-code naar je telefoon.
Voor de instelling van het juiste telefoonnummer: ga naar Beheer – Mijn gegevens

Stap 5: Log in op Rabobank Internetbankieren Professional (zakelijk).

Kies [Internetbankieren – Betalen & Sparen] en ga naar Online boekhoudpakket, selecteer MUIS Software en klik onderaan op Onderhoud;

– Vul de SMS-code in die je op je telefoon hebt ontvangen;
– Selecteer de Rabobank-rekening die je wilt koppelen;
– Kies de dienst die je wilt activeren (afschriften, betalingen, incasso);
– Bevestig je keuze middels je Rabo Reader.

De koppeling is hiermee gemaakt. Je bankafschriften komen vanaf de eerstvolgende werkdag beschikbaar in iMUIS Online.

Hoe stel ik de ING koppeling in?

Om gebruik te kunnen maken van de RABOBANK-koppeling, heb je het volgende nodig:

  1. iMUIS Online, module Bankieren
  2. Online Bankieren RABOBANK Professional (zakelijk)

Stap 1: Indien je al met iMUIS Online werkt en zelf je abonnement kunt uitbreiden:
Ga naar Beheer – Mijn gegevens – Tabblad Abonnement om je te abonneren op de module iMUIS Online Bankieren. Indien je accountant je abonnement beheert, dient hij dit voor jou aan te vragen. Werk je nog niet met iMUIS Online? Dan kun je je hier of via je accountant aanmelden.

Je krijgt een e-mail van MUIS Software met een orderbevestiging in de bijlage. Indien je deze ondertekend aan ons retourneert, activeren wij de module. Na activering kun je inloggen in je administratie. Selecteer vervolgens het menu Financieel – Bankieren – Afschriften Inlezen en volg de instructies op het scherm.

Mijn ING Zakelijk koppeling aanvragen

Stap 2: Ga naar iMUIS Online en log in.

Stap 3: Ga naar Financieel – Bankieren – Tabellen – Bankrekening;
Vul hier je rekeningnummer bij de ING in.

Stap 4: Ga naar Financieel – Bankieren – Afschriften Inlezen;
Je bent nu in het beginscherm van Afschriften Inlezen. Selecteer de ING-bankrekening. Je kunt je aanmelden voor de Mijn ING Zakelijk-koppeling door op de knop [Nu aanmelden] te klikken;

iMUIS Online stuurt een SMS-code naar je telefoon.
Voor de instelling van het juiste telefoonnummer: ga naar Beheer – Mijn gegevens

Stap 5: Log in op je Mijn ING Zakelijk. Je wordt vervolgens automatisch doorgestuurd naar het boekhoudpakket om je keuze te maken. Daarna bevestig je in Mijn ING Zakelijk met een TAN-code.

De koppeling is hiermee gemaakt. Bankafschriften komen vanaf de eerstvolgende werkdag beschikbaar in iMUIS Online.

Ik heb meerdere zakelijke rekeningen. Kan ik deze allemaal koppelen met de automatische bankkoppeling?

Met de automatische bankkoppeling kun je alle zakelijke bankrekeningen van de ABN Amro, Rabobank en ING koppelen. Neem voor de zekerheid altijd contact op met je bank.

Hoe stel ik iMUIS Online in voor IBAN en SEPA?

Stappenplan iMUIS Online administratie instellen voor IBAN en SEPA.

Dit stappenplan betreft:

  • De overgang naar IBAN-nummers
  • Het wijzigen van het uitschrijfformaat van betalings- en incassobestanden naar SEPA

IBAN-nummers toevoegen aan de administratie

  1. Centraal
    De accountant of systeembeheerder van de iMUIS Onlineserver kan op de server alle bankrekeningnummers in de administratie automatisch voorzien van IBAN-nummers.
  2. Automatisch (als je alleen de bankrekening hebt)
    Bij de invoer van een nieuwe relatie, of het bijwerken van een relatie waarvan er nog geen bankrekening was vastgelegd, kun je de bankrekening handmatig invoeren. iMUIS Online vult dan automatisch het bijbehorende IBAN-nummer in.
  3. Handmatig (als je beschikt over het IBAN-nummer)
    Bij de invoer van een nieuwe relatie of bijwerken van een relatie waarvan nog geen bankrekening was vastgelegd, kun je het IBAN-nummer handmatig invoeren.
  1. Start iMUIS Online
  2. Ga naar [menu – Financieel – Crediteur/Debiteur/Prospect – Tabellen]
  3. Kies veld “IBAN-nummer”
  4. Vul het IBAN-nummer in en sla de relatie op

SEPA-bestanden aanmaken

Betalingenbestand in SEPA-formaat uitschrijven
Vanaf 2014 is SEPA het formaat van de betalingbestanden die worden uitgeschreven door iMUIS Online en ingelezen in de software/website van de bank. Je kunt nu al beginnen met het uitschrijven van SEPA-bestanden.

  1. Start iMUIS Online
  2. Ga naar [menu – Financieel – Bankieren – Tabellen – tabel Bankrekening]
  3. Kies Uitschrijven betalingen – veld “Uitschrijfformaat betalingen binnenland”
  4. Wijzig het veld naar SEPA (sepa pain 1.1.3) en sla de gegevens opIncassobestand in SEPA-formaat uitschrijven
    Vanaf 2014 is SEPA het formaat van de incassobestanden die worden uitgeschreven door iMUIS Online en ingelezen in de software/website van de bank. Je kunt nu al beginnen met het uitschrijven van SEPA-bestanden.
  1. Start iMUIS Online
  2. Ga naar [menu – Financieel – Bankieren – Tabellen – tabel Bankrekening]
  3. Kies tabblad Uitschrijven incasso’s – veld “Uitschrijfformaat incasso’s”
  4. Wijzig het veld naar SEPA (sepa pain 8.1.2) en sla de gegevens op

Hoe kan ik handmatig afschriften inlezen?

  • Log in, ga naar menu Financieel – Bankieren – Afschriften inlezen
  • Klik op de gewenste bankrekening
  • Klik vervolgens op de knop [Handmatig inlezen]
  • Klik op de knop [Bestand kiezen] en navigeer vervolgens naar het gedownloade bankbestand
  • Open het bankbestand en kies voor [Inlezen] of [Inlezen/verwerken]
  • Klik vervolgens op de knop [Open afschriftregels] om de ingelezen afschriften in te zien en te verwerken

Afschriften worden niet automatisch ingelezen in iMUIS Online. Wat moet ik doen?

Dit is een actie voor de systeembeheerder.

  • Controleer de systeeminstellingen in iMUIS Online via menu Beheer – Systeeminstellingen – Systeeminstellingen
  • Klik op de knop [Overige instellingen]. Bankafschriften kunnen ingesteld worden op [Alleen inlezen of Inlezen/Verwerken]
  • Klik op de knop [Systeeminstellingen]
  • Vul in: iMUIS (hooffdomein) gebruikersnaam en iMUIS (hooffdomein) wachtwoord:De meest voorkomende gebruikersnamen zijn:
    voor Dbms SQL = gebruikersnaam SA
    voor Dbms InterBase = gebruikersnaam SYSDBA
  • Klik op de knop [Externe verbindingen]
  • Verbindingingen toestaan = Ja
  • URL naar het inlogscherm = URL waarop van relaties inloggen op iMUIS Online

Hoe kan het dat mijn SEPA-betaling niet bij Bankieren - Betalingen uitschrijven staat?

Dit komt omdat er in de tabel Land niet staat ingesteld dat SEPA-betalingen zijn toegestaan.

Log in op iMUIS Online, ga naar menu Financieel – Grootboek – Tabellen/stamgegevens – Land. Wijzig de waarde van het veld [SEPA betalingen mogelijk]

Waar heb ik credits voor nodig?

Je hebt credits nodig om inkoopfacturen automatisch te laten verwerken met UBL Cloud. Per verwerkte factuur betaal je 2 credits, dit is gelijk aan €0,30.

Hoe schaf ik credits aan?

Je kunt credits aanschaffen in bundels vanaf 300 stuks (€45,-). Ga hiervoor in je iMUIS Online omgeving naar Beheer > Mijn gegevens/abonnement/credits > credits aanschaffen. Je kunt credits betalen met een automatische incasso of met iDEAL.

Met welke bedrijven heeft MUIS Software een koppeling?

Je maakt gebruik van iMUIS Online. Daarnaast maak je wellicht ook gebruik van andere applicaties, bijvoorbeeld loonsoftware, CRM of webshopsoftware. Samen met onze gerenommeerde partners hebben wij koppelingen in de cloud gerealiseerd. Zo kun je de ideale oplossing voor uw onderneming samenstellen. Bekijk hier alle MUIS Apps.

Hoe maak ik een cloudswitchkoppeling met...?

  • Log in en ga naar menu Beheer – Mijn gegevens – knop Verbindingen.
  • Zoek de partner waarmee de koppeling gemaakt moet worden.
  • Klik op de knop Verbinden en kopieer de verkregen omgevingscode naar het klembord.
  • Plak de omgevingscode in de softwareomgeving van de partner.
  • De cloudswitchkoppeling is nu gereed voor gebruik.

Ik werk met een branchepakket, kan ik koppelen met iMUIS Online?

In de MUIS Apps Store staat een overzicht van alle apps waarmee iMUIS Online koppelt. Als je branchepakket hier niet tussen staat, kan je leverancier contact opnemen via het contactformulier om een koppeling te realiseren.

Ik wil een koppeling realiseren tussen mijn eigen softwareoplossing en MUIS Software. Kan dit?

Ja, dat kan. Wij hebben hier diverse documentatie voor beschikbaar. Neem hiervoor contact op via het contactformulier.

Werkt MUIS Software samen met loonsoftware?

Ja, MUIS Software werkt met meerdere loonpakketten samen. Denk hierbij aan Loket.nl en Nmbrs. Bekijk de MUIS Apps voor al onze koppelingen. 

Werkt MUIS Software samen met webshopsoftware?

Ja, MUIS Software werkt met meerdere webshopsoftware samen. Denk hierbij aan Magento, WooCommerce, Lightspeed, CCV Shop, OpenCart, PrestaShop en MijnWebwinkel. Bekijk de MUIS Apps voor al onze koppelingen.

Werkt MUIS Software samen met software voor kinderopvang?

Ja, MUIS Software werkt met meerdere software voor kinderopvang samen. Denk hierbij aan Portabase, Kindplanner en The Nanny. Bekijk de MUIS Apps voor al onze koppelingen.

Werkt MUIS Software samen met rapportagesoftware?

Ja, MUIS Software werkt met meerdere rapportagesoftware samen. Denk hierbij aan Caseware, Infine, Make Life Easier (MLE), Visionplanner en Speedbooks. Bekijk de MUIS Apps voor al onze koppelingen.

Werkt MUIS Software samen met scan-en-herkensoftware?

Ja, MUIS Software werkt met meerdere scan-en-herkensoftware samen. Denk hierbij aan Elvy, Blue10 en natuurlijk ons eigen UBL Cloud. Bekijk de MUIS Apps voor al onze koppelingen.

Werkt MUIS Software samen met software voor elektronisch factureren?

Ja, MUIS Software werkt met meerdere software voor elektronisch factureren samen. Denk hierbij aan eVerbinding en Go2UBLBekijk de MUIS Apps voor al onze koppelingen.