Ambitieuze accountants kiezen voor MUIS Software

iMUIS Online is hét online platform voor ondernemers, accountants en de samenwerking tussen beiden. Alle zaken zijn in onze accountancy software vanuit één centraal punt te verzorgen. Van online boekhouding tot en met jaarrapportage! Een belangrijk onderdeel van iMUIS Online Accountancy is Robotic Accounting. Samengevat kun je hiermee taken efficiënter uitvoeren en automatisch laten verlopen. Zo houd je vervolgens meer tijd over om je klanten proactief te adviseren.

Accountancy brochureStarten
Animatievideo Accountancydashboard, robotic accounting accountants

Nieuwsgierig naar alle opties voor accountants? Download dan ook de brochure!

Accountancydashboard iMUIS Online Robotic Accounting

In één oogopslag de status zien van je dagelijkse taken met het accountancy dashboard 

MUIS Robotic Accounting

Gratis toegang tot het MUIS Robotic Accounting platform
Automatiseer eenvoudig al je administraties door middel van Robotic Accounting
Actueel inzicht door middel van het dashboard
Gratis hosting, dit wordt namelijk verzorgd door MUIS Software
Inclusief één medewerker
iMUIS Online aanbieden aan je eigen klanten
Standaard rekeningschema (4-, 5-, of 6-cijferig)  inclusief RGS koppeling
Lay-out aanpassen naar je eigen huisstijl (onder andere logo)

iMUIS Online Accountancy dashboard

Het accountancy dashboard laat de status van al jouw dagelijkse taken in één oogopslag zien. Zo zie je precies wat er nog moet gebeuren. Je hebt bijvoorbeeld direct inzicht in de laatst gedeponeerde KvK stukken, saldi op een (tussen) rekening, te controleren facturen, mutaties om verwerkt te worden, de nog door te boeken afschrijvingen en natuurlijk ook de nog te versturen btw-aangiftes en ICP-opgaves! Daarnaast geeft het dashboard een helder inzicht in wat je nog verder kunt automatiseren met de Verwerkingsstraat. Lees hier verder.

Administratiekwaliteit

Binnen het accountancy dashboard kun je met de kwaliteitsfactor direct zien hoe het staat met de (geautomatiseerde) kwaliteit van jouw administratie(s). Aan de hand van diverse criteria en wegingsfactoren worden meerdere cijfers bepaald. Deze vormen samen de kwaliteitsfactor. Lees hier hoe je de administratiekwaliteit in jouw dashboard kunt tonen.

Starten

Ontdek hoe het Accountancy Dashboard werkt tijdens één van onze gratis webinars

Prijzen Accountancy Bundels

Speciaal voor accountants- en administratiekantoren hebben wij de Accountancy Bundels. Benieuwd naar alle functionaliteiten per bundel? Klik hier.

Pagina openen

Stap 1: kies jouw Accountancy Bundel

Accountancy Starter

Samenwerken met je klant

€0,00

per maand
  • Boekhouden
  • Samenwerken met je klanten
  • Accountancy dashboard
  • Factureren (Spitsfactuur)
  • Financiële rapportages inzien en analyseren
  • Aanmaningen versturen
  • Bekijk alle functionaliteiten
Inclusief: 1 administratie (tot max. 50) 1 kantoorgebruiker (maximaal) (€3,50 per extra administratie)

Accountancy Plus

Meest gekozen

Proces gestuurd boekhouden

€29,00

per maand
  • Alle functionaliteiten van Accountancy Starter
  • Automatische bankkoppeling
  • Rekening Courant
  • Transitorische Posten
  • Automatische incasso
  • Budgetten
  • Bekijk alle functionaliteiten
Inclusief: 1 administratie (geen maximum) 1 kantoorgebruiker (€3,50 per extra administratie) (€12,- per extra kantoorgebruiker)

Accountancy Pro

Geavanceerd boekhouden

€59,00

per maand
Inclusief: 1 administratie (geen maximum) 1 kantoorgebruiker (geen maximum) (€3,50 per extra administratie) (€12,- per extra kantoorgebruiker)
Stap 2: Bereken je maandbedrag met de calculator

Bereken je bedrag

0,00

per maand
Kantoorgebruiker(s)
Administraties

De Accountancy Starter bundel bevat één gratis administratie en één gratis profieladministratie. De profieladministratie dient als sjabloonadministratie.

Alle prijzen zijn per maand en exclusief btw. Abonnementen worden per kwartaal vooraf gefactureerd.

Tot 50 administraties: €3,50 per administratie

Wil je meer dan 50 administraties gebruiken? Of heb je meer dan één kantoorgebruiker? Kies dan Accountancy Plus of Pro.

De Accountancy Plus bundel bevat één gratis administratie en één gratis profieladministratie. De profieladministratie dient als sjabloonadministratie.

De kosten voor een extra kantoorgebruiker bedragen €12,00. Alle prijzen zijn per maand en exclusief btw. Abonnementen worden per kwartaal vooraf gefactureerd.

Prijsstaffel aantal administraties

  • Tot 50 administraties = €3,50 per administratie.
  • Vanaf 50 administraties = €3,00 per administratie
  • Vanaf 100 administraties = €2,50 per administratie
  • Vanaf 200 administraties = €2,00 per administratie

De Accountancy Pro bundel bevat één gratis administratie en één gratis profieladministratie. De profieladministratie dient als sjabloonadministratie.

De kosten voor een extra kantoorgebruiker bedragen €12,00. Alle prijzen zijn per maand en exclusief btw. Abonnementen worden per kwartaal vooraf gefactureerd.

Prijsstaffel aantal administraties

  • Tot 50 administraties = €3,50 per administratie
  • Vanaf 50 administraties = €3,00 per administratie
  • Vanaf 100 administraties = €2,50 per administratie
  • Vanaf 200 administraties = €2,00 per administratie.

Benieuwd naar alle functionaliteiten per Accountancy Bundel?

Wij helpen jou op weg

Starterstraining
30 minuten gratis onboarding: je krijgt een gratis onboarding sessie waarin wij de basisprincipes van iMUIS Online uitleggen. Je ontvangt hier automatisch bericht over.
Starterstraining: wil je extra goed van start met iMUIS Online? Volg onze klassikale starterstraining. Deze vindt elke eerste donderdag van de maand plaats op ons hoofdkantoor.
Webinars: wij organiseren regelmatig webinars over verschillende thema’s. Je kunt hier gratis en geheel vrijblijvend aan deelnemen. Je kunt onze webinars zelf volgen, maar je kunt ze ook aanraden bij je klant. Schrijf je in of geef een klant op.
Instructievideo’s: bekijk onze instructievideo’s over bijvoorbeeld iMUIS Online Financieel, het activeren van de bankkoppeling en UBL Cloud.
Consultancy: wil je hulp bij het inrichten van je administratie(s) of wil je maatwerk laten uitvoeren? Neem contact met ons op.
Support: bij vragen over onze software kun je contact opnemen met onze support afdeling.

Wil je persoonlijk advies? Neem contact met ons op!

Veel gestelde vragen

Welke Accountancy Bundels zijn er?

Er zijn drie Accountancy Bundels: Accountancy Starter, Accountancy Plus en Accountancy Pro. Bekijk de functionaliteiten en prijzen per bundel in dit overzicht.

Hoe bestel ik mijn Accountancy Bundel?

Je kunt direct op onze website een Accountancy Bundel bestellen. Nadat je jouw bundel hebt besteld ontvang je zo snel mogelijk bericht van onze afdeling Verkoop om jouw administraties in te richten.

Hoe wordt mijn Accountancy Bundel gefactureerd?

De Accountancy Bundels worden vooraf per kwartaal gefactureerd en met een automatische incasso van je rekening afgeschreven.

Welke modules zitten er in een Accountancy Bundel?

In dit overzicht vind je alle functionaliteiten per Accountancy Bundel.

Kan ik persoonlijk advies krijgen over welke bundel het beste bij mijn kantoor past?

Natuurlijk, onze verkoopadviseurs helpen je graag bij het kiezen van de juiste bundel. Dit kan telefonisch via 0251 – 241641 (optie 2) of via verkoop@muis.nl.

Kan ik losse modules toevoegen aan mijn Accountancy Bundel?

Nee, dit is niet mogelijk. Als je gebruik wilt maken van een module die niet in jouw bundel zit dien je over te stappen op een andere bundel. Raadpleeg dit overzicht voor alle functionaliteiten per Accountancy Bundel.

Ik heb de Accountancy Starter bundel. Kan mijn klant met inkoop/voorraad werken?

Ja, de klant (ondernemer) kan hiermee werken. Jij (de accountant) ziet alleen de financiële boekingen welke uit het gebruik van deze modules volgen.

Kan ik de software tijdelijk proberen?

Jazeker. Vraag een demo aan via www.muis.nl/demo. Na aanmelding ontvang je van ons per SMS of e-mail jouw persoonlijke inloggegevens, waarna je direct kunt inloggen in onze demo omgeving. Deze demo omgeving blijft 30 dagen gratis beschikbaar.

Liever een (online) demonstratie van één van onze verkoopadviseurs? Neem contact op via 0251 – 241641 (optie 2) of via verkoop@muis.nl.

Wat is een kantoorgebruiker?

Een kantoorgebruiker is het gebruikersaccount van een medewerker bij een accountant- of administratiekantoor.

Hoeveel administraties en/of kantoorgebruikers kan ik aansluiten?

In de Accountancy Starter bundel krijg je gratis één administratie en één kantoorgebruiker. Je kunt deze bundel uitbreiden tot 50 administraties. Het is niet mogelijk om met meerdere kantoorgebruikers te werken in Accountancy Starter.

Wil je gebruik maken van meer administraties en kantoorgebruikers, dan kies je voor de Accountancy Plus of Pro bundel. Met deze bundels kun je onbeperkt administraties en kantoorgebruikers aansluiten. Hier worden kosten voor doorberekend.

Wat zijn de kosten van een extra kantoorgebruiker?

Elke Accountancy Bundel bevat standaard één gratis kantoorgebruiker. In de Accountancy Plus en Pro bundels kun je meerdere kantoorgebruikers toevoegen.  De kosten hiervoor bedragen €12,00 per gebruiker per maand.

Moet ik met kantoorgebruikers werken of kan ik ook een 'normale' gebruiker toevoegen?

Nee, je hoeft niet met een kantoorgebruikers te werken. Bij elke Accountancy Bundel krijg je een gratis kantoorgebruiker erbij. Het abonnement voor een kantoorgebruiker kost € 12,- per maand. Als ondernemer blijft het mogelijk om een abonnement met losse modules af te sluiten.

Wat zijn de kosten van een extra administratie?

Elke Accountancy Bundel bevat standaard één gratis administratie. Voor het toevoegen van meerdere administraties geldt de volgende prijzenstaffel:

  • Tot 50 administraties: €3,50 per extra administratie per maand
  • Vanaf 50 administraties: €3,00 per administratie per maand (alleen mogelijk bij Accountancy Plus en Accountancy Pro)
  • Vanaf 100 administraties: €2,50 per administratie per maand (alleen mogelijk bij Accountancy Plus en Accountancy Pro)
  • Vanaf 200 administraties: €2,00 per administratie per maand (alleen mogelijk bij Accountancy Plus en Accountancy Pro)

Hoe werkt het inrichten van de administratie?

Elk kantoor krijgt de beschikking over een profieladministratie. Deze administratie dient als basis voor andere administraties. Bijvoorbeeld als het btw percentage wijzigt dan hoef je alleen de wijziging door te voeren in de profieladministratie. De wijziging wordt vervolgens automatisch in alle abonnee administraties doorgevoerd.

Kan ik mijn Accountancy Bundel tussentijds wijzigen?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt je Accountancy Bundel tussentijds verlagen en verhogen. De wijziging kun je per e-mail via verkoop@muis.nl aan ons doorgeven. Vermeld naast de gewenste wijziging ook je domeinnaam. Wij zullen de wijziging zo snel mogelijk verwerken.
Het nieuwe factuurbedrag van je Accountancy Bundel staat op de eerstvolgende kwartaalfactuur. De kosten van je abonnement blijven dus hetzelfde tot ingang van het nieuwe kwartaal.

Ik wil de functionaliteiten uit verschillende Accountancy Bundels combineren, kan dat?

Nee, dit is niet mogelijk. Wij werken met vaste bundels, samengesteld uit onze diverse modules. Indien een module niet is inbegrepen in je huidige bundel kun je overstappen op een uitgebreidere bundel. Bekijk de volledige functionaliteitenlijst per bundel om te bepalen welke bundel het beste is voor jou.

Kan ik een automatische bankkoppeling maken?

Ja. Het is voor elke administratie mogelijk om een automatische bankkoppeling te maken.

Ik ben al klant van MUIS Software en werk met het gratis Starterspakket. Hoe stap ik over op een Accountancy Bundel?

Het gratis Starterspakket vervalt. Als vervanging bieden wij de gratis Accountancy Starter bundel. Met deze bundel kun je de basis voor de administraties van je klanten voeren.

Wil je gebruik maken van meer functionaliteiten? Dan kies je voor de Accountancy Plus of Pro bundel. Bekijk hier de functionaliteiten per bundel. Je bestelt jouw Accountancy Bundel direct via dit formulier op onze website. Liever een persoonlijk overstapadvies? Neem contact op met onze Verkoopafdeling via 0251 – 241641 (optie 2) of stuur een e-mail naar verkoop@muis.nl.

Hoe zeg ik mijn Accountancy Bundel op?

De Accountancy Bundels zijn per kwartaal opzegbaar met een maand opzegtermijn. Bijvoorbeeld: jouw abonnement loopt tot 31 maart, dan dien je vòòr 28 februari je abonnement op te zeggen.

Abonnementen dienen per e-mail opgezegd te worden via administratie@muis.nl. Vermeld in deze e-mail in elk geval de volgende gegevens: licentienummer, debiteurnummer of gebruikersnaam en de reden waarom het abonnement wordt opgezegd.

Waarom zou ik voor MUIS Software kiezen?

MUIS Software levert al sinds 1984 boekhoud- en administratieve software aan accountants en ondernemers. Om onze software zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de praktijk, luisteren wij goed naar onze klanten en volgen wij de markt op de voet. Daardoor kunnen wij direct inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Zo is het met iMUIS Online mogelijk om het volledige administratieproces te automatiseren. Wij bieden diverse trainingen aan en je kunt gratis advies vragen bij onze supportafdeling.

Als mijn klant zelf een abonnement heeft, gaat dit dan 'ten koste' van het aantal administraties in mijn bundel?

Nee. In de gratis bundel Accountancy Starter mogen maximaal 50 administratie gevoerd worden. In de bundels Plus en Pro kun je een onbeperkt aantal administraties aanmaken.

Ik werk met een ander boekhoudpakket. Kunnen mijn gegevens naar iMUIS Online worden geëxporteerd?

Ja, dat is mogelijk. Wij hebben de mogelijkheid om een auditfile (.xaf) te converteren. Het is mogelijk om van meerdere jaren het grootboek, debiteuren, crediteuren, kostenplaatsen en kostendragers inclusief grootboekmutaties en openstaande posten over te zetten naar iMUIS Online. Je ontvangt van te voren een offerte van de verwachtte kosten, deze is afhankelijk van het aantal administraties en boekjaren. Neem contact op met onze Verkoopafdeling via 0251-241641 (optie 2) of stuur een e-mail naar verkoop@muis.nl.

Mijn klant werkt met iMUIS Online, maar mijn kantoor (nog) niet. Welke Accountancy Bundel moet ik kiezen?

Kies voor de gratis Accountancy Starter bundel. Hiermee krijg je jouw eigen iMUIS Online omgeving waarop je kunt samenwerken met jouw klant. Let op: bij het gebruik van de Starter bundel dient de klant zelf de betalingsplichtige te zijn van het abonnement.

Mijn klant heeft een abonnement op iMUIS Online, wat moet ik betalen?

Als je klant een betaald abonnement (>€ 5,-) heeft, dan heb je geen kosten voor de administratie.

Kost het credits om de btw-aangifte via iMUIS Online te versturen?

Nee. Een accountant kan gratis de btw-aangifte verzorgen. Als de klant de aangifte wil goedkeuren of zelf uitvoeren, dan heeft de klant een abonnement op iMUIS Online nodig.

Voor wie is de Accountancy Pro bundel?

De Accountancy Pro bundel is bedoeld voor de grotere accountantskantoren met klanten in diverse branches. Door de uitgebreide functionaliteiten kun je iedere klant, ongeacht de branche, goed van dienst zijn.

Ik ben ondernemer, welke Accountancy Bundel moet ik kiezen?

De Accountancy Bundels zijn alleen voor accountants- en administratiekantoren. Voor een ondernemer gelden andere prijzen, afhankelijk van de modules die je nodig hebt. Bekijk hier de prijslijst van alle modules voor ondernemers.